Patrik Duda: Keď niekto dokáže spraviť úspešný biznis v erotike, dokáže to všade

Zdieľať článok

Patrik Duda pôsobil ako finančný poradca či investor na realitnom trhu. V roku 2018 však založil vlastný projekt a vznikol podnik, ktorý ponúka zákazníkom unikátny zážitok s realistickou pannou a spolu s tým vznikol aj e-shop s týmto sortimentom. S Patrikom sme sa v rozhovore rozprávali o tom, ako vznikla táto myšlienka a ako sa tomuto projektu darí. Pýtali sme sa ho na prekážky, ktorým v tomto odvetví musí čeliť a prezradil nám aj to, či by do tohto priemyslu vstúpil znova…

  • Môžete nám na začiatok povedať niečo o sebe a tiež nám v skratke predstaviť váš e-shop? Kedy vznikol, ako sa vám darí a aké produkty ponúkate? 

Podnikám od svojich 19 rokov, začínal som ako finančný poradca a skončil som ako riaditeľ. Ja som pomerne dosť podnikavý, s tým, že som ešte nejakú dobu pôsobil na realitnom trhu ako investor a v nejakých 27 rokoch som založil tento projekt, čo bolo v roku 2018. A ako som sa k tomu dostal? Ono to bolo dosť náhodou, pretože ja som najskôr pred piatimi alebo šiestimi rokmi založil portál bezpasáka.cz, čo je inzertný erotický portál a ten do dnešného dňa prevádzkujem – je to druhý najväčší portál v Českej republike a vďaka tomu vznikla idea, že by sme mohli založiť podnik s robotickými spoločníčkami, tak som sa toho chytil. Pôvodne to znelo ako vtip, ale začal som potom zisťovať informácie, že to nie je úplne sranda a môže to byť realita. Mňa vždy fascinovala robotika všeobecne a v tomto som videl cestu ako sa realizovať. Čiže mojou hlavnou motiváciou nebola tá erotika, skôr ma lákala tá robotika ako taká, tá ma hrozne fascinuje. Tú my zatiaľ ešte neponúkame ani nepredávame, až na pár menších pokusov niektorých firiem a mne sa páči tá myšlienka, pozrieť sa týmto spôsobom na robotiku a vytvárať robotických spoločníkov. Takto vznikol ten nápad a od tej doby na tom makáme. 

A čo ponúkame… Ponúkame aktuálne silikónové panny, sme špecializovaný predajca silikónových panien a nepredávame nič iné. Rozmýšľali sme už nad tým, že by sme ten sortiment mohli rozšíriť, no chceme si zachovať tú špecializáciu, takže sa toho držíme a jediné, čo máme naviac, je nejaké príslušenstvo úzko spojené s tým produktom. 

  • Ako vznikol nápad založiť e-shop tohto druhu? A s akým cieľom a hlavnou myšlienkou ste ho zakladali?

My sme nielen e-shop, ale aj podnik. Ako prvý vznikol práve podnik v Prahe, kde ponúkame unikátny zážitok s realistickou pannou, neskôr sme pripojili aj virtuálnu realitu. To znamená, že zákazník dostane k dispozícii silikónovú pannu a k tomu virtuálnu realitu, headset konkrétne a ten zážitok vyzerá tak, že si zákazník môže užiť s tou pannou a do toho vidí nejakú reálnu ženu, nejakú pornoherečku, ktorá sa mu páči a môže si prepojiť ten zážitok. To je taká tá unikátnosť, na ktorej vznikla naša firma a e-shop sme vytvorili až neskôr. Paradoxne, ten podnik, o ktorom sa tak písalo v jeho začiatkoch, má tržbami výrazne menší podiel – podnik zarába približne 1/3 tržieb a zvyšok zarába e-shop. Preto máme aj zahraničný e-shop, ktorý zatiaľ nie je taký dominantný, ale bude a chceme predávať do celého sveta. Už predávame, ale nie je to ešte to prioritné, skôr predávame zatiaľ v Čechách. 

  • S akými očakávaniami ste ho zakladali? Aké sú vaše očakávania do budúcnosti?

Očakávania som mal väčšie, čo sa týka tržieb. Tým, že sme na tom trhu ešte nemali skúsenosti, tak sa nedá všetko zmapovať na sto percent a očakával som, že tržby môžu byť väčšie. Teraz, keď sme na nejakom svojom maxime, tak vidím, čo je zhruba ten odbyt v republike a my ako najväčší predajca v Českej republike už vieme posúdiť, čo je taká tá horná hranica. Takže určite je ešte potenciál kam rásť, ale určite sme mysleli, že v tomto momente budú tie tržby väčšie. Čo ale neznamená, že sú malé alebo neuspokojivé. Naopak, v poslednom období rastieme dosť enormne, v podstate sto percent každý rok a to je pre nás super. Je to len o tom, že to nie sú stámiliónové tržby, ako tu robia niektoré e-shopy, čo je spôsobené tou úzkou špecializáciou, akú máme. Ale sme vďaka tomu najlepší a tie stámilióny dúfajme prídu s tým zahraničným e-shopom. 

Očakávania teda neboli naplnené, čo sa týka prvotných odhadov. Teraz už ale máme pomerne reálne čísla, za ktorými ideme a robíme už kroky, ktoré sú opodstatnené aj štatisticky, len sme tie dáta nemali na začiatku. 

  • Ako ľudia vo Vašom okolí reagovali na túto myšlienku? 

Ja som sa nikdy nestretol s nejakým negatívnym ohlasom. Intimita je veľmi dôverná do istej miery, a tak si mnoho ľudí môže myslieť, že sa také niečo nerobí alebo by sa nemalo robiť, možno môžu očakávať nejakú nevôľu od okolia. Ale opak je pravdou, alebo teda aspoň v tomto prípade, nikto ma od toho nikdy neodrádzal alebo že by o tom nejak negatívne hovoril. Vždy ma naopak všetci podporovali, hovorili aký je to super nápad, že to má dlhodobo zmysel a viac-menej či už rodičia, vtedajšia partnerka, všetci ma v tom pomerne dosť podporovali a stále to trvá. 

Pamätám si možno jedného jediného človeka, s ktorým som sa osobne stretol a ten človek mi hovoril, že mu to príde ako nezmysel. Ale, samozrejme, každý má svoj názor. Ale je podľa mňa až prekvapujúce, ako ma v tom všetci podporovali a podporujú. 

Je to však veľmi dobrá otázka z pohľadu toho produktu a tej služby, keďže je to veľmi tabuizovaná záležitosť a nie každý je schopný a ochotný o tom takto otvorene hovoriť a pre mňa je to veľmi zaujímavá skúsenosť, že mi to posunulo akoby tú hranicu hanby, pretože človek sa nemôže hanbiť hovoriť o svojom biznise a keď má biznis ako je tento, tak tá hranica sa veľmi posunie. Takže do nejakej miery je to o tej sociálnej prípustnosti a vlastne preto si napríklad veľa ľudí myslí, že to nemusí byť podporované, ale ja si myslím, že teraz je už tá doba taká, že ľudia o erotike hovoria otvorene v porovnaní s tým ako to bolo 10 až 20 rokov spätne. Tak aj preto si myslím, že ma v tom toľko ľudí podporuje. A tiež je to aj niečo extravagantné a zaujímavejšie, než predávať rožky, takže o tejto téme sa každý rád porozpráva. Nie vždy to musí byť pozitívne, ale minimálne sa o tom každý rád porozpráva. 

  • Akým spôsobom volíte sortiment a značky, ktoré vo vašom e-shope ponúkate? 

Je to jednoduché… Tu je dobré povedať, že rovnako ako si človek môže kúpiť „fakeové“ adidasy, tak si môže rovnako kúpiť aj „fakeovú“ pannu. V podstate väčšina výrobcov je pôvodom z Číny, takže tých „fakeov“ je omnoho viac, než u iných typov produktov. Takže sa často stretávame s tým, že ľudia predávajú falošné panny, kde používajú totožné fotografie s originálmi, takže to zákazník nemá šancu spoznať cez internet. A my vyberáme vždy originálne výrobky, preverujeme tých výrobcov, komunikujeme s nimi, pýtame si všetky tie certifikáty a keď výrobcovia splnia naše požiadavky, tak ich zaregistrujeme. Samozrejme, už sme sa stretli s firmami, ktoré boli nespoľahlivé, vedeli sme, že by neboli schopné vybaviť prípadné reklamácie, takže ich neponúkame, aj keď niektorí iní predajcovia ich ponúkať môžu, tak my nie, pretože vieme, že predať vie každý, ale vyriešiť reklamáciu a postarať sa o zákazníka, to už je vec druhá. Takže my veľa overujeme a ponúkame len certifikované, originálne a kvalitné výrobky. A tiež sa inšpirujeme zahraničím, ale tento trh je veľmi globálny, že to, čo my ponúkame v Česku, sa ponúka aj v zahraničí. Takže keď sa aj inšpirujeme zahraničím, tak skôr takými exotickými webmi, napríklad Japonskom. Na japonské weby pozerá málokto, pretože ľudia nerozumejú japonsky. Teda ten trh je taký veľmi podobný, až na nejaké tie ázijské krajiny, z ktorých sa ale my tiež inšpirujeme, čo si myslím, že nerobia všetci a v tom my máme trochu výhodu, pretože ponúkame aj trochu iné produkty než iní predajcovia. 

  • Viete konkretizovať, ktoré produkty z vášho e-shopu sú najpopulárnejšie? 

Je to náročné zodpovedať, pretože my ponúkame cez tritisíc panien a ťažko sa to vyhodnocuje, pretože my nepredávame z jednej panny desiatky. Je to o tom, že jedna panna sa predá párkrát, keď je žiadaná a mnohé panny sa predajú len jedenkrát. A teda tie najžiadanejšie sú skôr tak v jednotkách, maximálne v desiatkach. My máme tak desiatky predajov mesačne, takže sa z toho nedajú robiť presné štatistiky. Ale môžem dať za príklad jednu pannu. Volá sa Jess – blondínka, a tá bola predaná v najväčšom počte a má obrovský náskok. Preto ju máme aj v podniku a tiež v našom českom sklade. 

A všeobecne je najpredávanejšia značka WM Doll, ktorá je takým kompromisom v cene a vzhľade. Ona má veľmi pekné panny vzhľadovo, ale zároveň nie je úplne drahá, takže táto značka je najpredávanejšia. Ale potom sú tu napríklad silikónové panny, ten silikón je drahší a luxusnejší, tak tie sú momentálne veľmi žiadané, od značky Zelex. 

  • Sú nejaké výzvy, ktorým ste museli v začiatkoch čeliť? Prípadne výzvy, ktorým čelíte teraz… 

Určite je tu jedna zásadná výzva, s ktorou sa stretávame všade, vo všetkých smeroch, a to je určitá cenzúra a istá neochota spolupracovať so subjektmi, ktoré ponúkajú erotické produkty. To je asi najčastejšie. Ja si myslím, že som veľmi seriózny podnikateľ, ale proste ponúkam produkty erotického rázu a v tom momente už máte problém dostať úver v banke, máte problém s používaním platobnej brány a to všetko len preto, že to je erotický produkt. Takže to je obrovská prekážka a teraz spätne si uvedomujem, že znovu by som už asi nevstúpil do erotického priemyslu, pretože tie prekážky sú také obrovské, že si ich ľudia ani nemôžu dopredu uvedomiť. To, čo je bežné pre väčšinu predajcov, tak to pri erotických produktoch nefunguje. A teraz nehovorím o cenzúre typu, že to nie je viditeľné pre deti, ale o tom, že vás napríklad Google diskriminuje a obmedzuje v tom zmysle, že vy musíte urobiť omnoho viac aktivít preto, aby váš web bolo vidieť na Google len preto, že to je erotický obsah. A teda, i keď si viete vyfiltrovať, aby to nebolo ponúkané deťom, aj tak je to pre tých dospelých cenzurované. A to si myslím, že je obrovská prekážka pre to, aby tu mohli vznikať seriózne a úspešné projekty s erotickými produktmi. Každopádne, ja som už do toho vstúpil, takže v tom pokračujeme. 

Na druhej strane, ja tvrdím, že pre mňa je skvelé, že keď niekto dokáže spraviť úspešný biznis v erotike, tak to dokáže všade, pretože toľko prekážok ako je v erotickom priemysle, nie je nikde. Skutočne to môžem povedať z vlastnej skúsenosti a myslím si, že ak sa raz rozhodnem podnikať v niečom inom ako v erotickom priemysle, tak budem veľmi úspešný. 

Takže to je tá veľká výzva, s ktorou sa stretávame stále a nemám pocit, že by sa to nejakým spôsobom lepšilo, skôr je to také konštantné. 

  • Čo všetko v rámci služby privátu svojim klientom ponúkate? Ako sa vám darí v tomto smere?

Tak je to ten prenájom panny s virtuálnou realitou, čo je to hlavné. A potom tam máme ešte samostatnú službu s virtuálnou realitou, ktorá je prepojená s takým zariadením, ktorému hovoríme masturbátor – pre muža, ktorý asi teda tušíte, čo robí. A ten je prepojený s virtuálnou realitou a je zosynchronizovaný, čo je zaujímavé v tom, že muž vidí vo virtuálnej realite nejakú ženu, ktorá robí určitú polohu a určité pohyby a to zariadenie sa hýbe rovnakým spôsobom. To dokáže toho človeka vtiahnuť. Je to ale už vedľajšia služba a je to dosť explicitné. Tie panny sú menej explicitný produkty myslím, a rozhodne žiadanejší. Tá druhá služba je už skôr akoby taký doplnok pre tých zákazníkov, ktorí k nám chodia dlhodobo. Na druhej strane, ja si myslím, že je to veľmi zaujímavé. Vyvinuli sme aplikácie, ktoré boli schopné snímať vaše ruky a vy ste sa v tej virtuálnej realite mohli dotýkať, hladkať po tele, aj keď to necítite – a to bez toho, aby ste mali v ruke nejaký ovládač. Ale stále hovorím, je to typ vedľajšej služby – nejakých 20 percent odhadujem. 

A ako sa nám darí – rastieme určite. Má to rastúcu tendenciu. Keď sme začínali, tak sme mali približne päť až šesť návštev denne, potom sme mali pomerne veľký úpadok nejakú dobu, pretože na začiatku to bolo dosť vyšponované kvôli médiám, veľa sa o nás písalo, potom to klesalo, až to padlo na nejaké to minimum a dostávali sme sa nejakú dobu späť. A teraz to je okolo osem až deväť návštev denne. Ono sa to dosť mení, ale dlhodobý priemer je osem až deväť rezervácií za deň. Takže rastieme aj v tomto smere. Nie toľko ako v e-shope, e-shop rastie ďaleko rýchlejšie, nejakých sto percent ročne. 

  • Neobávali ste sa tohto druhu služieb? Keďže je to niečo nové a niečo úplne iné? 

Aj z toho pohľadu som mal väčšie ambície na čísla než reálne sú. Myslel som si, že v tomto období už budeme expandovať a otvárať nejaké ďalšie pobočky, čo sa nekoná a nie ani tak preto, že by to nemalo ekonomický zmysel, ale skôr preto, že nám dáva väčší zmysel sústrediť sa na ten online, ktorý rastie viac. Ale nemáme obavy, že by sa ten podnik neuživil – uživí sa a podporuje to aj predaje cez e-shop. 

Source: https://www.naughtyharbor.cz

Páčil sa vám článok?

Viac článkov

Translate »